אופניים חשמליים בזול

אופניים חשמליים בזול

אופניים חשמליים הם טרנד שאי אפשר להתעלם ממנו. כ-70% מהרוכבים החשמליים בישראל הם מבוגרים בגילאי 19-64 אשר משתמשים באופניים לטובת הגעה לעבודה או להתנהלות יומיומית, וכ-30% הם בני נוער שעבורם מדובר באמצעי תחבורה יחיד מסוגו. במקביל לצמיחה בביקוש לאופניים חשמליים, אנו רואים באופן עקבי גם התעניינות לגבי שמירה על תקציב אטרקטיבי. במילים אחרות, רוכבים שמצד אחד לא מוכנים להתפשר על איכות, אך מצד שני רוצים לקנות אופניים חשמליים בזול. כמה כסף תצטרכו בכדי לאזן את המשוואה ואיך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים מהרוכב החשמלי החסכן.

אופניים חשמליים בזול? קודם כל תגדירו מה זה “זול” מבחינתכם. שלב הפתיחה בחיפוש אופניים חשמליים זולים הוא קביעת גבולות גזרה תקציביים. יש מי שעבורו 4,000 שקלים הם סכום הגיוני ואטרקטיבי, ויש מי שהוצאה של יותר מ-2,500 שקלים תגרום לו להילחץ. דעו להגדיר את התקציב שתוכלו להשקיע, וזכרו כי יש לכל אופניים חשמליים מחיר הנקבע בהתאם למפרט הטכני. לעתים המחיר אף קשור לסוגיות נוספות כמו מותג מוביל או חנות מסוימת (למשל, חנות עודפים). אוקיי, אבל כמה זה יוצא? כמה עולים אופניים חשמליים? ובכן, מחיר אופניים חשמליים חדשים בישראל נע בין 2,000 שקלים בטווח הנמוך לכ-6,000 שקלים וצפונה בטווחים הגבוהים.

אופניים חשמליים בזול, מה משפיע על המחיר?

ישנם כמה פרמטרים שיכולים להשפיע על מחיר אופניים חשמליים, כאשר המדד המרכזי הוא הסוללה. אם תרצו, הלב של האופניים והדופק הפועם של הרכיבה החשמלית. שני פרמטרים עיקריים ניצבים במרכזה של הסוללה והם הוולט והאמפר. הוולט מבטא את המתח החשמלי והכוח של הבטריה, והאמפר את הקיבולת לאורך זמן. בפועל, הוולט מבטא את מהירות האופניים ומידת האצתם (כמו גם את אורך חיי האופניים), והאמפר את היכולת לגמוע מרחקים בין הטענה להטענה.

ככל שהסוללה חזקה יותר, מחיר האופניים החשמליים יהיה בהתאם. אם אתם מחפשים אופניים חשמליים בזול, ואינכם רוצים לחצות את רף ה-3,500 שקלים, ייתכן והכיוון יהיה אופניים חשמליים עם סוללה של 36 וולט. אופניים חשמליים עם סוללות של 48 וולט, שהינם הנפוצים ביותר, חוצים בדרך כלל את הגבול של 3,500 שקלים. בהערת אגב נציין כי לאור התחרות האדירה בשוק, ובשל העובדה שאנו רואים פתיחה עקבית של חנויות אופניים חשמליים בישראל, המחירים עשויים להפתיע. במקרים רבים תוכלו למצוא גם אופניים חשמליים בזול עם סוללות של 48 וולט.

עוד פרמטר שיש לו השפעה על מחיר אופניים חשמליים הוא הגלגלים. אופניים חשמליים זולים יהיו בדרך כלל אופניים חשמליים עם גלגלים סטנדרטיים. כלומר, גלגלים עם חישורי שפיצים ובעובי של כ-2.25 אינץ’. אם תרצו אופניים חשמליים עם גלגלי מגנזיום, שהם אופניים שהחישורים שלהם יוצרו ביציקה אחת, תדרשו להשקיע סכום גבוה יותר. בדרך כלל, ההפרש בין גלגלי “שפיצים” לבין אופניים חשמליים עם גלגלי מגנזיום יכול להגיע לתוספת של 1,000-1,500 שקלים למחיר. הפרמטר השני שנוגע לגלגלים הוא עוביים. אופניים חשמליים עם גלגלים עבים יהיו בדרך כלל יקרים יותר מאופניים חשמליים עם גלגלים רגילים. אופניים אלה, הנחשבים לפופולריים, מעניקים לרוכב יציבות, ביטחון ומהירות. מצד שני, אופניים חשמליים עם גלגלים עבים הם אופניים חשמליים כבדים שאינם תמיד נוחים לקיפול.

מותג וחנות

בין האלמנטים שיש לקחת בחשבון בבחירת אופניים חשמליות זולות יש לזכור את המותג, החנות והאביזרים הנלווים. מבחינת מותג, כמו בכל ענף, גם בתחום האופניים החשמליים אנו רואים מותגים פופולריים שצברו לעצמם שם ומוניטין. אמנם מדובר בענף “צעיר” בשוק הישראלי, אך גם בו יש כבר יבואנים ומותגים שדורשים תשלום נוסף על עצם היותם וותיקים, גדולים ואיכותיים. אופניים ממותג מוביל יכולים בהחלט להיות יקרים יותר מאופניים חשמליים ממותג פחות מוכר, אפילו אם המפרט הטכני זהה לחלוטין.

לגבי החנות, גם כאן המנעד רחב. לא כל חנות אופניים חשמליים מציעה את כל המותגים, אך ברוב החנויות תוכלו לקבל ייעוץ והכוונה לגבי טווחי המחירים שהגדרנו קודם לכן (2,000-6,000 שקלים). המשמעות של החנות באה לידי ביטוי במבצעים וביכולת לקבל הנחה בהתאם לדגם המועדף. רוב החנויות תשמחנה ללכת לקראתכם במידה שתמצאו אופניים חשמליים שאהבתם. במקביל ישנן גם חנויות אופניים חשמליים הפועלות און-ליין, ואשר מציעות מחירים אטרקטיביים לאור העדר הצורך בתפעול החנות הפיסית.

אביזרים לאופניים חשמליים – הוצאה שיכולה לטפס ליותר מ-1,000 שקלים

עוד פרמטר שיש לזכור הוא ההוצאות הנלוות. גם כשאתם קונים אופניים חשמליים בזול, ישנם עדיין אביזרים שתהיו חייבים/צריכים לקנות. בראש ובראשונה כמובן אביזרי בטיחות כמו קסדה ומגנים. כמו כן, על מנת להגן על האופניים תרצו בוודאי לקנות מנעול חזק ואמין. המנעולים היקרים יכולים להגיע בקלות לסכומים של כמה מאות שקלים.

חשוב שתוודאו כי האופניים מאובזרים עם פנסים מקדימה ומאחור. רוכבים חשמליים יקרים, שימו לב – רכיבה על אופניים חשמליים בלילה היא מסוכנת, וללא פנסים עובדים וחזקים היא מסוכנת שבעתיים. במיוחד לאור העובדה שפעמים רבות תרכבו על כבישים, לצד מכוניות, וזאת בהעדר שבילי אופניים מסודרים. אביזרים נוספים שרוכבים חשמליים רוכשים הם מעמד לטלפון סלולרי, מעמד לכוס קפה, תיק לכידון, תא מטען על הסבל, כסא להרכבת נוסעים, מראות צד ועוד. זכרו כי כל האביזרים הללו יכולים להגיע ביחד לסכום לא מבוט, ולעתים אך לסכומים של ארבע ספרות.

אופניים חשמליים בזול – אופציות נוספות

אי אפשר לסיים מאמר על אופניים חשמליים זולים מבלי להתייחס לאופציות שעשויות להוזיל את המחיר. ראשית, חנויות אופניים חשמליים רבות ישמחו לעשות לכם טרייד אין על האופניים הקיימים שלכם (חשמליים או רגילים). האפשרות לעשות לאופניים החשמליים טרייד אין מקפלת בחובה הזדמנות להוזלה שיכולה לכדי 1,000-3,000 שקלים במחיר הסופי. הכל בהתאם למצב האופניים הקיימים. לדוגמה, אם מדובר על אופניים חשמליים, יש לבדוק את גילם, בלאי הסוללה, בלאי המנוע, מצב השלדה וכדומה. במידה שהחנות תוכל להשמיש את האופניים בעלויות אטרקטיביות, ולאור העובדה שחנויות יכולות לקנות סוללות במחירים מצוינים (ישירות מהיבואנים), ייתכן בהחלט שמדובר בעסקה משתלמת לכל הצדדים.

ככל שאתם לא רוצים לעשות טרייד אין, אך עדיין מחפשים אופניים חשמליים בזול, כדאי לבדוק אפשרות של רכישת אופניים חשמליים יד שנייה. חנויות אופניים חשמליים רבות מציעות ללקוחותיהן גם דגמים מתחלפים של אופניים חשמליים יד שנייה. על פי רוב, מדובר בדגמים שהגיעו לחנות בעסקאות טרייד אין, ואשר מוצעים למכירה לאחר טיפול בסדנה המקומית. במקרים מסוימים החנות תוכל למכור לכם אופניים חשמליים יד שנייה עם אחריות לתקופה של מספר חודשים עד שנה.

מתלבטים איזה דגם לקנות? הנה כמה דגמים מומלצים

מה הקטע של אופניים עם גלגלים גדולים? לחץ כאן

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך