קורס אופניים חשמליים בתל אביב, אורבן רייד – סקירת הרוכב החשמלי

קורס אופניים חשמליים בתל אביב, אורבן רייד – סקירת הרוכב החשמלי

שוק האופניים והקורקינטים החשמליים בנסיקה. מנתוני רשות המיסים עולה שבשנת 2021 הגיעו לישראל לא פחות מ-45,000 אופניים חשמליים חדשים. קפיצה עצומה (והתאוששות) מהשנים 2019-2020 שבכל אחת מהן יובאו לישראל “רק” 20,000 זוגות (בעיקר בגלל הקורונה ובעיות בשרשראות האספקה). 

המספרים מתגבשים לכדי מחסור משמעותי בכוח אדם בענף הצומח. במיוחד מחסור בטכנאי אופניים מיומנים ומוסמכים. אנשי מקצוע שיוכלו לספק מענה הן לחנויות והן באופן פרטי עם תיקון בבית לקוח. 

“הביקוש אדיר וחלק מהחנויות נמצאות אפילו במצב של גיוס מתמיד”, אומר רמי בכר, בעלי אורבן-רייד, חנות אופניים חשמליים בתל אביב, ומייסד האקדמיה הראשונה והגדולה בישראל לטכנאות אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים.

החנויות “נלחמות” על הטכנאים הטובים

“טכנאי אופניים חשמליים הוא לא טכנאי רגיל”, מדגיש רמי, “מצד אחד הוא חייב לשלוט באופן מלא בעולם האופניים, ומצד שני, חשוב לא פחות, להכיר על בוריין את המערכות הטכנולוגיות של הבקר, הסוללה, הצמות, הפדלים, הצגים האלקטרוניים וכו’. כשחנות מוצאת טכנאי טוב היא לא משחררת אותו בקלות ותדע גם לתגמל בהתאם”.

“לפעמים יש אפילו ‘מאבק’ על טאלנטים”, הוא מוסיף, “טכנאים מוצלחים הופכים למבוקשים ומקבלים הצעות מפתות מחנויות מתחרות. ממש כמו בהיי-טק ובמידה רבה מעצם העובדה שאופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים הם ההיי-טק של התחבורה הקלה”.

שכר של טכנאי אופניים וקורקינטים חשמליים בשנה הראשונה מתחיל סביב כ-5,000 שקלים ומהר מאד מטפס למעלה. טכנאים טובים וחרוצים מרוויחים כבר כ-7,000-9,000 שקלים, ומנהלי חנויות ומעבדות מביאים הביתה תלוש עם חמש ספרות. 

רמי מספר שיש התעניינות רבה בנושא של קורס אופניים חשמליים ושהאקדמיה של אורבן רייד מרחיבה כל הזמן את היקף פעילותה. “מכיוון שחשוב לנו היחס האישי בין המדריך לסטודנט, ובגלל שאנחנו לא מתפשרים על איכות הציוד בעמדות, אנחנו עובדים במחזורים מצומצמים. זה מוביל אמנם לרשימות המתנה אבל ההמתנה שווה את זה”.

מקצוע משתלם |(וסופר מבוקש) ב-8 שיעורים?

אורבן רייד מציעה כיום קורס אופניים חשמליים שכולל גם תיאוריה וגם פרקטיקה. הקורס מועבר על ידי מדריכים מהשורה הראשונה בענף שכולם בעלי ניסיון של יותר מ-10 שנים. הלימודים נמשכים לאורך כ-8 שיעורים וכוללים תכנים כלליים ותכנים פרטניים שיורדים לרזולוציות הדקות ביותר. בין הנושאים הנלמדים ניתן למנות למשל:

  • היכרות מלאה עם כל הרכיבים של האופניים החשמליים והקורקינטים החשמליים (בקרים, סוללות, מנועים, צגים וכו’).
  • היכרות עם מבנה האופניים והקורקינטים החשמליים.
  • החלפת/התקנת מערכות חשמל בכל סוגי הכלים.
  • התקנה ותיקון צגים (אנלוגיים ודיגיטליים).
  • התקנה/תיקון מערכות תאורה (כולל צופרים, אורות ברקס ועוד). 
  • התקנה ותיקון אמצעי הגנה לאופניים (איתורנים, אזעקה וכו’). 
  • התקנה ותיקון של מערכות בלימה מכל הסוגים הקיימים בשוק (בלמי V, בלמים מכניים ובלמים הידרואליים).  
  • היכרות מעמיקה עם תחום הסוללות לרבות התאמות, התקנות, שדרוגים וכדומה.
  • איתור תקלות מהיר.
  • היכרות מעמיקה עם הבקר, “המוח” של האופניים והקורקינטים החשמליים.
  • היכרות מעמיקה עם המנועים השונים באופניים והקורקינטים החשמליים.

“סיימתי את הקורס בדרך לפתיחת חנות משלי”

“חיפשתי קורס אופניים חשמליים והגעתי לאורבן רייד במטרה ללמוד ולהיכנס לתחום כמו שצריך”, אומר מתן שטרית, בן 24 מראשון לציון, “רציתי להרחיב את הידע שלי לגבי האופניים וחיפשתי מקום מקצועי וממוקד. הקורס של אורבן רייד הוא קורס טכנאות אופניים חשמליים שידוע ככזה שיש בו עמדות עבודה מדוגמות ומרצים מצוינים. זו הייתה גם ההתרשמות שלי בפועל”.

“אולי קצת שיגעתי אותם בשאלות”, אומר מתן בחיוך, “אבל זה רק בגלל שאין סוף למקצועיות שאפשר לשאוף אליה. השיעור שהכי התחברתי אליו היה החלק שבו למדנו על הבקר. כשאתה מבין את הבקר אתה מבין את הכלי, וזה לדעתי מה שהופך אותך להרבה יותר מעוד טכנאי אופניים”.

רמי מספר שהסטודנטים באקדמיה מגיעים משלל רקעים וגילאים. החל מצעירים בני 16 שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם העבודה ורוצים מקצוע אמיתי במקום להתבזבז בעבודות זמניות, ועד למבוגרים אפילו בני 50. “יש כאלה שמגיעים בלי ידע בכלל ויש טכנאים וותיקים שרוצים לעשות קפיצת מדרגה”, הוא אומר, “הלימודים מותאמים לקהל הרחב והבוגרים מקבלים ביד מקצוע מתגמל שיכול להניב פרנסה נהדרת”.

“אני יוצא מכאן יוצא לפתוח עסק בתחום האופניים החשמליים”, אומר מתן, “הידע העצום שקיבלתי נותן לי ארגז כלים מושלם ואני מרגיש ביטחון רב ברמת השירות והמקצועיות שאני הולך לתת ללקוחות שלי”. 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך