גרמניה עומדת לכבוש את שוק האופניים החשמליים באירופה

גרמניה עומדת לכבוש את שוק האופניים החשמליים באירופה

אופניים חשמליים בישראל לעומת אופניים חשמליים בגרמניה? מה אנחנו יכולים ללמוד משוק האופניים החשמליים המוביל באירופה?

כל מי שיבקר בברלין, יופתע (או שלא) מהיקף הגדול של הרוכבים החשמליים בבירה הגרמנית. גרמניה הופכת אט לאט למדינה המובילה באירופה בתחום האופניים הממונעים ולפי הערכות היא עומדת לתקוע יתד בפסגה של הענף ביבשת. מה עומד מאחורי הצלחתה ומה אנחנו יכולים ללמוד על כך לגבי אופניים חשמליים בישראל? הרוכב החשמלי בסדרת כתבות חובקות תבל. 

שוק האופניים החשמליים בגרמניה צפוי להגיע עד שנת 2025 להיקף של כ-5.84 מיליארד דולרים, ולהתייצב על קצב צמיחה שנתי של 19.7%. בשנת 2019 נמכרו ברחבי המדינה כ-4.31 מיליון זוגות אופניים אשר כ-31.5% מהם אופניים חשמליים. במילים אחרות, מדי שנה עולים של שבילי האופניים בגרמניה כ-1.36 מיליון רוכבים חשמליים. 

מרבית הגרמנים רוכשים אופניים חשמליים בקטגוריות העירוניות, ומקצתם בקטגוריית אופני שטח חשמליים. מרבית הביקוש מבוסס על אופניים חשמליים המיוצרות בגרמניה ומדובר על מאות אלפי זוגות Made in Germany. 

מה מניע את השוק? ובכן, ישנם מספר גורמים מרכזיים. מומחים מעריכים כי הסיבות העיקריות לצמיחה בשוק האופניים החשמליים בגרמניה נוגעות להתפתחות הטכנולוגית בענף מבחינת מכלולים משולבים, סוללות איכותיות, עיצובים מושכים ושימוש בחומרי גלם איכותיים. אפילו יצרניות הרכב המפורסמות הצטרפו לחגיגה, כאשר חברות כמו פולקסווגן הציגו אופני מטען חשמליים. 

נקודה מעניינת נוספת שנכונה לגבי גרמניה ומאפיינת את אירופה בכלל, היא שהיבואנים הגדולים מחזיקים רק בכ-20% מהענף. 80% האחרים מבוססים על יבואנים קטנים אשר יכולים לנצל את גודלם לטובת הבאת דגמים מיוחדים, עם אבזור ייעודיים ובמפרטים עשירים. גמישות שאיננה תמיד מנת חלקם של “השחקנים הגדולים”. 

מה אפשר ללמוד בגרמניה לגבי אופניים חשמליים בישראל?

בדומה לשוק הגרמני, גם שוק האופניים החשמליים בישראל נמצאת במגמת עלייה עקבית. מהיקף של כמה אלפי זוגות בלבד שנעו בכבישים בארץ בשנת 2010, ליותר מ-250,000 רוכבי אופניים חשמליים בשנת 2021, הכיוון בהחלט ברור. 

אולם היכרות עם השוק הישראלי מגלה כי יותר מדי יבואנים מקומיים עובדים על בסיס מפרטים זהים, ולעתים אף מפרטים הדומים זה לזה ברמה של אחד לאחד. פחות מדי יצירתיות ופחות מדי חדשנות. זאת למרות שניתן בירור לזהות ביקושים למוצרים חדשים ומעניינים מצד הרוכבים. 

מצד שני, ברור כי האופניים החשמליים בישראל נתונים לצערנו תחת מגבלות רבות וקשות המגבילות מאד את יכולתם של היבואנים “לפרוץ את גבולות הגזרה”. על כן, לצד השאיפה לפתיחת השוק לרעיונות חדשים, כדאי מאד שהמדינה תפעל בעצמה בכדי לעודד את הענף. במיוחד בישראל שבה התנאים האקלימיים והטופוגרפיים הולמים באופן מושלם את הרכיבה על אופניים חשמליים. 

 

 

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך