תל אביב היא ללא ספק בירת האופניים החשמליים בישראל. עשרות חנויות אופניים חשמליים בתל אביב מציעות מגוון עצום של דגמים ומגיעים אליהן רוכבים מכל קצוות הארץ (לחצו כאן לחנויות מומלצות בתל אביב).
אחד ההיבטים שתל אביב מובילה בהם לעומת ערים אחרות בישראל הוא התשתיות. זאת בזכות תוכנית אסטרטגית עירונית לעידוד רכיבה על כלים ממונעים קלים שמטרתה, כפי שמצוין באתר הרשמי של הרשות המקומית, להפוך את העיר ל”עיר אופניים מובילה בקנה מידה אירופאי“.
קראו עוד על:
היעד הוא שנת 2025. בעירייה מתכננים ישעד לשנה זו יוגדל שיעור השימוש בקורקינטים חשמליים או אופניים חשמליים בתל אביב לכ-22% (לעומת כ-11% “בלבד” כיום). בנוסף, אם היקף שבילי אופניים חשמליים בתל אביב עומד כיום על כ-158 ק”מ, המטרה היא להכפיל אותו לכ-310 ק”מ של שבילים סלולים.
הכפלת השימוש של אופניים חשמליים בתל אביב
התוכנית השאפתנית, “עיר אופניים 25-20”, נולדה מתוך התפיסה לפיה השימוש ברכבים פרטיים במרחב האורבני הצפוף יוצר גודש רב, זיהום אוויר ומצוקת חנייה. לפי מחקרים שבדקו את הנושא, כ-56% מהנסיעות בתל אביב נעשות ברכבים פרטיים ורק כ-11% בכלים ממונעים קלים (אופניים חשמליים, אופניים רגילים או קורקינטים חשמליים). בעירייה סבורים כי “מיקוד המאמץ ברכיבה על אופניים” הוא “אמצעי מוביל להפחתת התלות ברכב”.