סוללות אופניים חשמליים – מדריך ראשוני מקוצר

סוללות אופניים חשמליים – מדריך ראשוני מקוצר

מוקד הייעוץ של אתר “הרוכב החשמלי” שמספק מענה לאלפי רוכבים בשנה מסביר פעם אחר פעם שהסוללה היא ללא ספק אחד הפרמטרים הכי חשובים ברכישת אופניים חשמליות. מכיוון שיש קצת חוסר ידע בנושא מצד הלקוחות, החלטנו לתת כאן מדריך מקוצר לסוללות אופניים חשמליים. לקרוא, לשמור ולהטעין (אתם גם מוזמנים להתייעץ איתנו, בחינם, לחצו כאן).  

מרבית הסוללות היום שמותקנות על אופניים חשמליים בישראל הן סוללות ליתיום-און. הן נחשבות כפתרון הטוב ביותר להנעת אופניים. אלו סוללות שמציגות ביצועים מצוינים מבחינת תוחלת חיים ומאובזרות לרוב עם מערכות ניהול סוללה. מערכות שמסייעות בהגבלה של פריקה מופרזת, איזון תאים ושליטה בקצב הפריקה המרבי. 

קראו עוד על:

סוללות אופניים חשמליים מצוידות כיום עם מערכות BMS לניהול הסוללה בתוך האריזה. המעגלים מוגדרים כראוי ובכך מושגת שליטה בכמות המשיכה הנוכחית שנדרשת ע”י המנוע (וכן הגבלה על פריקות מוגזמות). מערכות BMS חשובות גם לטובת איזון מטען התא בין התאים ושימור אורך החיים של הסוללה לתקופה ממושכת. 

דירוג C בסוללות אופניים חשמליים

כשאתם מתעניינים לגבי סוללות לאופניים חשמליות אתם שומעים פעמים רבות את המושג C המוצמד אליו מספר מסוים. זאת משום שגם סוללות עם אמפר/שעה זהה יכולות להיות שונות מבחינת הקיבולת

קיבולת הסוללה מדורגת לפי C שמבטא את קצב הפריקה הבטוחה והמרבית של הבטריה. במילים פשוטות, סוללה עם C3 אומרת שיש לה קצב פריקה שגדול פי שלושה מיכולת הקיבולת (האמפר). 

לדוגמה, אם יש לכם אופניים חשמליים עם סוללה של 48 וולט, 10 אמפר ודירוג C3, אזי קצב הפריקה הרציפה עומד על 30 אמפר (10 כפול 3). המשמעות היא שהאופניים הללו יכולים להגיע למשיכה של עד 30 אמפר מבלי שהסוללה תיפגע ומבלי שייגרם כל נזק. 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך