מתי לקנות סוללה חדשה לאופניים חשמליים?

מתי לקנות סוללה חדשה לאופניים חשמליים?

גולשים רבים שואלים אותנו “מה עושים כשיש ירידה בביצועים של הסוללה – האם לקנות סוללה חדשה או להחליף את כל האופניים?”. מכיוון שזה עניין שעולה כאן לא מעט, הרוכב החשמלי החליט לעשות לכם סדר. ביחד עם מומחה שגויס לטובת העניין, אנו נותנים לכם את התשובה.

“אורך החיים הממוצע של סוללת אופניים חשמליים בישראל הוא כשנה וחצי עד שנתיים”, מסביר עמיר עטר מהייבריד אקסטרים, מעבדה מעולה (וסופר-מומלצת) לתיקון אופניים חשמליים ברמת גן.

“זהו לכל הפחות הטווח הממוצע לסוללה סטנדרטית של 48 וולט עם 13-15 אמפר, אשר מוטענת על ידי מטען רגיל של 2-2.5 אמפר. אם הרוכב מרגיש ירידה בביצועים לאחר שנה וחצי, ופתאום לרכוב 30-40 ק”מ בלי לפגוש מטען זה כבר בלתי אפשרי, כנראה שהגיע הזמן לקבל החלטות”.

לפני שמחליפים סוללה עושים איזון תאים

עמיר מדגיש שלפני שרצים לקנות סוללה חדשה, ובטח לפני שאתם מתחילים לבדוק אופניים חשמליים חדשים, כדאי שתדעו שאפשר לתת לבטריה הנשמה מהירה. זאת במסגרת פעולה טכנית-חשמלית הנקראת איזון תאים.

מבלי להיכנס להסבר החשמלי המפורט (אותו תוכלו לקבל מעמיר באופן ישיר אם תרצו), נגיד רק שזה מהלך שעלותו איננה גבוהה (100-200 שקלים), ואשר עשוי לתת לסוללה שלכם זריקת אנרגיה של ביצועים מצוינים. עם זאת, איזון תאים לא מתאים לכל מצב של סוללה, וקשה להעריך מראש מה תהיה תרומתו בפועל.

קראו עוד על:

“לפעמים איזון תאים מחזיק חודש, לפעמים חצי שנה, ולפעמים פחות”, אומר עמיר, “כמעט תמיד זה חוסך את הצורך בהחלפה המיידית של הסוללה, ונותן לרוכב לא מעט זמן וק”מ ליהנות מהסוללה הקיימת”.

שימו לב שאיזון תאים לא נעשה במקום. על פי רוב לא תוכלו לקבל את השירות בחנות אופניים חשמליים “רגילה” שכן זוהי פונקציה שניתנת אך ורק במעבדות מקצועיות. “מעבדות שגם מחזיקות את הציוד הדרוש וגם – חשוב לא פחות – יודעות לבצע את הפעולה”, אומר עמיר.

כמו כן יודגש כי איזון תאים ידרוש מכם להיפרד מהאופניים ליומיים-שלושה (לעתים תוכלו לקבל מהמעבדה זוג אופניים חשמליים חלופיים, אך זאת כמובן כתלות במלאי שקיים כרגע בעסק).

“1,300-1,600 שקלים וכאילו יצאתם מהחנות עם דגם חדש”

במידה שאתם לא מעוניינים לעשות איזון תאים או שהאיזון “עשה את שלו”, וככל שאין מנוס והגיע הזמן להיפרד מהסוללה הישנה, נשאלת תמיד השאלה האם לא עדיף כבר לקנות אופניים חדשים. התשובה לכך משתנה מרוכב לרוכב.

ברור שיש רוכבים חשמליים ש”ינצלו” את ההזדמנות כדי להשתדרג עם דגם חדש, אולי בעל מפרט עשיר יותר (בלמים הידרואליים במקום בלמי דיסק מכניים, גלגל 20 אינצ’ במקום 16 אינצ’, גלגל עבה במקום גלגל דק, אופניים חשמליים 48V במקום אופניים חשמליים 36V וכדומה). רוכבים אלה יכולים לנסות את מזלם גם עם טרייד אין לאופניים חשמליים שעשוי להפחית מעט מהמחיר של הדגם החדש.

אבל אם אתם אוהבים את האופניים שלכם, ובעיקר רוצים לחסוך את אלפי השקלים הדרושים לקניית אופניים חשמליים חדשים, אתם בהחלט יכולים ללכת על הפתרון של קניית סוללה חדשה.

“סוללה חדשה לאופניים חשמליים במתח של 48 וולט תעלה בין 1,300 ל-1,600 שקלים. ניתן להשיג את כל סוגי הסוללות, כולל סוללות ייחודיות לדגמים ספציפיים”, אומר עמיר, “אם אתם רוכבים אחראים שדואגים לאופניים שלהם, כלומר אתם מוודאים אוויר בצמיגים, לא מאמצים את המנוע והבקר בעליות רבות תוך כדי סחיטת האנרגיה שלהם או בנשיאת משקלים, המערכת הטכנולוגית יכולה בקלות לקחת עוד שנתיים של סוללה חדשה”.

“בעלות סמלית של מקסימום 1,300-1,600 שקלים תקבלו אופניים חשמליים עם ביצועים מצוינים לעוד שנתיים. ממש כאילו יצאתם כרגע מהחנות עם דגם חדש”.