אופניים חשמליות בתל אביב הן הפתרון לעומס בכבישים

אופניים חשמליות בתל אביב הן הפתרון לעומס בכבישים

הנה שאלה: מה משותף לערים מנילה בפיליפינים, בוגוטה בירת קולומביה, סאו פאולו בברזיל, ג’אקרטה (אינדונזיה) ותל אביב? אם חשבתם שהתשובות נוגעות לתיירות או מטבח אקלקטי, תחשבו שוב. לפניכם החמישייה הפותחת ברשימה “הלא מחמיאה” של הערים הפקוקות ביותר בעולם. כן, כן, קראתם נכון. עומסי התנועה בעיר העברית הראשונה הפכו את תל אביב למקום שבו מרחק של ק”מ ברכב פרטי עלול להיארך 2.38 דקות. ומה הפתרון? אם אתם שואלים אותנו – לעודד יותר ויותר אופניים חשמליות בתל אביב. יותר שבילי אופניים חשמליות בתל אביב, יותר חנויות אופניים חשמליות בתל אביב, והרבה (הרבה) פחות קנסות מיותרים ואכיפה דרקונית.

מחקר שנערך לפני מספר שנים על ידי הטכניון, בעבור משרד התחבורה, מצא שכ-70% מהרוכבים החשמליים בישראל הם לא בני נוער אלא דווקא מבוגרים בגילאי 19-64. במילים אחרות, על כמעט כל אופניים חשמליות בתל אביב מתניידים רוכב או רוכבת שפשוט וויתרו על המכונית ויצאו לעבודה על גבי שני גלגלים וסוללה.

אופניים חשמליות בתל אביב – הפתרון המושלם לפקקים

מכיוון שתל אביב סובלת מאד מעומסי תנועה, כאשר מדי שנה מתניידים בכבישי העיר מיליוני ישראלים (המגיעים כמובן גם מבחוץ), אופניים חשמליות עשויות בהחלט להוות פתרון נהדר למצוקה הנ”ל. אופניים חשמליות מתאימות לתל אביב כמו אבטיח לגבינה בולגרית וכמו ארוחה עסקית לשעת צהריים. ראשית, זוהי אחת מהערים עם התשתיות ביותר עבור אופניים (חשמליים ורגילים כאחד). עשרות ק”מ סלולים ובטוחים של שבילי אופניים חשמליות בתל אביב מאפשרות כמעט בכל הצירים הראשיים הפרדה מוחלטת בין הרוכבים להולכי הרגל. ברוב השבילים הללו הרוכבים והרוכבות נהנים גם ממערכת רמזורים, כולל מערכת רמזורים ייעודית עבור אופניים חשמליות בתל אביב (כמו שאפשר לראות, לדוגמה, בשביל האופניים שלצד הטיילת המפורסמת).

יתרון משמעותי נוסף העומד לצד אופניים חשמליות בתל אביב הוא מיקומן של 4 תחנות רכבת שונות בעיר. כלומר, כמעט לא משנה מהי הסיבה שהובילה אתכם לעיר, בין אם אתם גרים בה ובין אם מגיעים מבחוץ, כמעט לכל נקודה על מפה יש תחנת רכבת במרחק נגיעה. החל מתחנת תל אביב אוניברסיטה בצפון, ועד תחנת ההגנה בדרום. נקודה חשובה נוספת, שהיא גם נקודה כואבת – החניה. אופניים חשמליות בתל אביב הן הפתרון המושלם למצוקת החנייה הקשה בעיר.

תשתיות ולא אכיפה

בעיה ידועה לגבי אופניים חשמליות בתל אביב קשורה להרגשה שבמקום להשקיע בתשתיות ובהרחבת האפשרויות, פעמים רבות נדמה כי עיריית תל אביב ומשטרת ישראל עוסקות יותר מדי באכיפה וקנסות. רוכבי אופניים חשמליים מתלוננים (במידה רבה של צדק, לאור ההסברים לעיל) על אכיפה מוגזמת ויד קלילה על ההדק. האם לא יהיה זה נכון להשקיע את המשאבים הכספיים המופנים לשיטור המוגבר ולנצל אותם להרחבת תשתיות עבור אופניים חשמליות בתל אביב? האם מקבלי ההחלטות אינם מבינים כי אופניים חשמליות הן הפתרון ולא הבעיה?

ייתכן ומכאן, אתר הרוכב החשמלי, אפשר להוציא קול קורא לעיריית תל אביב. במקום להתגאות, כמו שנעשה לאחרונה בפרסום שהגיע לידי גלובס, שהעירייה מחלקת למעלה מ-1,800 דו”חות לרוכבי קורקינטים חשמליים או אופניים חשמליות בתל אביב, היה עדיף להשקיע את המאמץ בעידוד התופעה שעשויה להיות אחד המפתחות החשובים של העיר במאבקה הקשה נגד הפקקים, העדר החנייה ועומסי התנועה? התשובה ברורה.

אופניים חשמליות בתל אביב, גם כנגד זיהום אוויר

מאות אלפי רכבים נכנסים לתל אביב מדי יום. לפי נתונים רשמיים, בקטע המרכזי של נתיבי איילון, העובר בעיר, מדובר על כ-550,000 רכבים ביום, ועל כ-650,000 רכבים בשנות השיא. מאות אלפי הרכבים האלה אינם יוצרים רק פקקים, ואינם גורמים רק למצוקת חנייה. לא פחות חשוב מכך, הם מזהמים את האוויר אותו אנו נושמים בתל אביב בפרט ובגוש דן בכלל. פליטת מזהמים מרכבים המונעים בדיזל ובנזין היא מהגורמים המובילים בישראל לתחלואה. ככל שנראה יותר אופניים חשמליות בתל אביב, וכפועל יוצא מכך פחות רכבים מנועיים, כך גם האוויר שננשום יהיה נקי יותר.