עיריית תל אביב לרוכב החשמלי: “בקרוב 20% מהתנועה בעיר תהיה על אופניים חשמליים, קורקינטים וכלים אישיים”

עיריית תל אביב לרוכב החשמלי: “בקרוב 20% מהתנועה בעיר תהיה על אופניים חשמליים, קורקינטים וכלים אישיים”

תל אביב היא ללא ספק בירת האופניים החשמליים של ישראל. אין ספור חנויות אופניים חשמליים בתל אביב משווקות אין ספור דגמים של אופניים חשמליים, והרוכבים החשמליים מהווים חלק מהותי מהתחבורה בעיר. כעת, עיריית תל אביב רוצה להגביר את הקצב וליישר קו עם הערים המערביות המובילות בעולם בתחום. מתגובת העירייה לפניית “הרוכב החשמלי”, אנו יודעים גם מה היעד לשנת 2025. 

ומה היעד? עד שנת 2025 להגיע למצב שבו לא פחות מ-20% מהתחבורה בעיר תהיה מבוססת על אופניים חשמליים בתל אביב, קורקינטים, אופניים רגילים וכלים אישיים נוספים. 

“עיריית תל אביב-יפו מקדמת, בשיתוף התושבים, תכנית אסטרטגית בשם ‘עיר אופניים 20-25’. זאת מתוך מטרה להביא להכפלה של היקף הנסיעות בכלים אישיים ל-20% עד שנת 2025” אומרים בעיריית תל אביב בתגובה לפנייתנו, “אנו רוצים ליישר קו עם ערי האופניים המתקדמות בעולם ולהגיע לממוצע שהינו גבוה משמעותית מהממוצע של ערי ישראל העומד על 3%”. 

קראו עוד:

בעירייה מבינים שהמספרים השאתפניים האלה נגזרים בראש ובראשונה מפיתוח תשתיות אופניים חשמליים בתל אביב אשר ישרתו את כל העיר. “התוכנית תכלול הרחבה משמעותית של רשת שבילי האופניים”, מסבירים בעירייה, “זאת לצד שדרוג ומתיחת פנים לתשתיות תומכות. למשל, מסילות מתכת לטובת ירידה במדרגות ציבוריות, פתרונות חנייה לאופניים וכלים דו-גלגליים, השקעה בחינוך לרכיבה נכונה, השקעה ברציפות שבילי אופניים, פרסום מידע לרוכבים והרשימה נמשכת”. 

בתוכנית: 160 ק”מ של שבילי אופניים

עשרות מיליוני שקלים השקעה בתשתיות

 עידוד תחבורה חשמלית והפרדה בין משתמשים בדרך

20% מהתחבורה – אופניים חשמליים וכלים אישיים

כבר היום ראוי לציין כי עיריית תל אביב-יפו משקיעה עשרות מיליוני שקלים בכדי לשפר ולהרחיב את התשתיות של שבילי האופניים בעיר. זאת מתוך מטרה לייצר תחבורה דו-גלגלית איכותית המתכתבת עם הפרדה ברורה בין המשתמשים השונים בדרך (רכבים, אופנועים, תחבורה ציבורית וכמובן הולכי רגל).

נכון להיום יש בעיר  כ-140 ק”מ של שבילי אופניים, אשר רבים מהם משמשים אופניים חשמליים בתל אביב. במסגרת התוכנית השאפתנית, עיר האופניים 20-25, העירייה סוללת (ותסלול) כ-20 ק”מ נוספים. בין הרחובות שעומדים ליהנות מהצטרפות לרשת שבילי האופניים המובילה במדינה ניתן לציין את הרחובות שארית ישראל, לוין קיפניס, דוד אבידן, מח”ל, טאגור, אופנהיימר, וינגייט, שלום אש, בירנית, יד המעביר, שלונסקי ועוד. 

“העירייה תמשיך לקדם מיזמי רכב ואופניים שיתופיים ותעודד פעילות ציבורית או פרטית של תחבורה זעירה-שיתופית וחשמלית”, מדגישים בעירייה ומוסיפים, “תחבורה זעירה שיתופית וחשמלית מספקת מגוון רחב של יתרונות ציבוריים כגון הגברת הניידות, שיפור איכות האוויר, צמצום הגודש, הרחבת השוויניות, צמצום יוקר המחייה ועוד”.