כבר היום ראוי לציין כי עיריית תל אביב-יפו משקיעה עשרות מיליוני שקלים בכדי לשפר ולהרחיב את התשתיות של שבילי האופניים בעיר. זאת מתוך מטרה לייצר תחבורה דו-גלגלית איכותית המתכתבת עם הפרדה ברורה בין המשתמשים השונים בדרך (רכבים, אופנועים, תחבורה ציבורית וכמובן הולכי רגל).
נכון להיום יש בעיר כ-140 ק”מ של שבילי אופניים, אשר רבים מהם משמשים אופניים חשמליים בתל אביב. במסגרת התוכנית השאפתנית, עיר האופניים 20-25, העירייה סוללת (ותסלול) כ-20 ק”מ נוספים. בין הרחובות שעומדים ליהנות מהצטרפות לרשת שבילי האופניים המובילה במדינה ניתן לציין את הרחובות שארית ישראל, לוין קיפניס, דוד אבידן, מח”ל, טאגור, אופנהיימר, וינגייט, שלום אש, בירנית, יד המעביר, שלונסקי ועוד.
“העירייה תמשיך לקדם מיזמי רכב ואופניים שיתופיים ותעודד פעילות ציבורית או פרטית של תחבורה זעירה-שיתופית וחשמלית”, מדגישים בעירייה ומוסיפים, “תחבורה זעירה שיתופית וחשמלית מספקת מגוון רחב של יתרונות ציבוריים כגון הגברת הניידות, שיפור איכות האוויר, צמצום הגודש, הרחבת השוויניות, צמצום יוקר המחייה ועוד”.