לעלות עם אופניים חשמליים לאוטובוס – מה מותר ומה אסור?

לעלות עם אופניים חשמליים לאוטובוס – מה מותר ומה אסור?

רכיבה על אופניים חשמליים היא פתרון ירוק שמקפל בחובו יתרונות רבים לטובת הסביבה. בדיוק כמו תחבורה ציבורית, כך גם רכיבה על דו-גלגלי חשמלי מפחיתה את העומס בכבישים, מורידה משמעותית את זיהום האוויר, ויוצרת סביבה נקייה ובריאה יותר.

לכן, השילוב בין אופניים חשמליים לתחבורה הציבורית הוא בעל חשיבות דרמטית. במיוחד וביתר שאת במרכז הארץ הסואן והצפוף, הסובל מזיהום אוויר, גודש בכבישים, מחסור במקומות חנייה ועוד.

אך איך שני הכלים הללו – אופניים חשמליים ותחבורה ציבורית – יכולים גם להשתלב? לאחר שדיברנו כאן בבלוג על אופניים חשמליים ורכבת ישראל, ולאור שאלות רבות שהגיעו מהגולשים, החלטנו לפרט גם את הדגשים החשובים לגבי העלאת אופניים חשמליים לאוטובוסים. לפני שנצלול פנימה לפרטים, הנה כללי האצבע המרכזיים:

  • חינם – העלאת אופניים חשמליים לאוטובוס לא כרוכה בעלות נוספת פרט לכרטיס הנסיעה. 
  • אוטובוסים עירוניים – אפשר לעלות רק אופניים חשמליים מתקפלים ובאזור הנוסעים בלבד. 
  • אוטובוסים בינעירוניים – ניתן לעלות אופניים חשמליים לתא המטען. 

אופניים חשמליים אוטובוס עירוני

העלאת אופניים חשמליים לאוטובוס עירוני היא מטבע הדברים פחות נפוצה. זאת מן הטעם הפשוט שהרוכב בד”כ יעדיף לרכוב מאשר להיעזר בתחבורה ציבורית.

מתי זה כן קורה? ובכן, בד”כ כאשר אין אפשרות לרוכב מחמת סוללה ריקה, מזג אוויר קשה (לא תמיד כדאי לרכוב על אופניים חשמליים בגשם, אלא אם אין ברירה), פנצ’ר וכדומה. 

על פי הוק והתקנות מותר לעלות לאוטובוסים עירוניים רק אופניים חשמליים מתקפלים. כמו כן, אם האופניים לא מקופלים ומאוחסנים בתיק נשיאה לנהג האוטובוס יש סמכות לסרב על העלאתם אם הם מלוכלכים (ברמה בולטת לעין) או שהם אינם מקופלים באופן מוחלט ויכולים – לדעתו של הנהג – להוות סיכון לנוסעים האחרים. 

קראו גם על:

במידה שהנהג אישר את העלאת האופניים החשמליים לאוטובוס, הרוכב חייב לוודא כי האופניים צמודים אליו לאורך כל הנסיעה.

אופניים חשמליים ואוטובוסים ביניעירוניים

העלאת אופניים חשמליים לאוטובוס בינעירוני, כמו העלאת אופניים חשמליים לרכבת, נדרשת בדרך כלל בכדי לצמצם מרחקים גדולים. מבחינה זו, אופניים חשמליים הם כמעט כמו מטען לכל דבר. יש לקפל אותם ולהעמיס אותם לתא המטען של הרכב.

התקנות קובעות כי ההעמסה הנ”ל צריכה להיות בתא המטען שרחוק מהדלת הקדמית ואין להעלות את האופניים אל האוטובוס עצמו (מרחב הנוסעים). בנוסף כדאי לדעת כי אין לעלות אופניים חשמליים עם התקן גדול שמיועד להסעת נוסע נוסף, פרט לכיסא ילדים.

הרוכב אחראי שהאופניים הועלו בבטחה לתא המטען. הוא צריך לדאוג שהם יציבים ואינם מסכנים את הנוסעים או הציוד שבתא. כמו כן, בדומה לאוטובוסים העירוניים, נהג האוטובוס הבינעירוני רשאי לסרב לעלות אופניים חשמליים מלוכלכים באופן בולט לעין. 

Previous
Next

קנו ישירות מהיבואן - התחייבות למחיר הנמוך ביותר

רוצים לקבל הצעת מחיר מיוחדת? לפרטים ורכישה ישירות מהיבואן השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם!

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך