אופניים חשמליים עד 4,000 שקלים – מאפיינים מרכזיים

אופניים חשמליים עד 4,000 שקלים – מאפיינים מרכזיים

אתר ה”רוכב החשמלי” מרכז אליו כ-20,000 גולשים בחודש ומקבל עשרות פניות מדי יום לגבי אופניים חשמליים. אחת השאלות הנפוצות שאנו נדרשים לענות להן היא “איפה מוצאים אופניים חשמליים עד 4,000 שקלים?”.

אז מעבר לתשובה הברורה – פשוט דברו עם הרוכב החשמלי (כאן), החלטנו לעדכן אתכם לגבי מה מאפיין אופניים חשמליים במחיר הגיוני לפי דגמי 2021. שנתחיל? קדימה. 

אופניים חשמליים עד 4,000 שקלים – כמה אמפר?

כשאנחנו מדברים על אופניים חשמליים עד 4,000 שקלים אנחנו צריכים להבין בראש ובראשונה מהם הפרמטרים שמשפיעים הכי הרבה על המחיר. זאת משום שזהו תקציב שהוא בד”כ הגבול התחתון לגבי מחיר אופניים חשמליות. 

קראו עוד:

מבחינה זו יהיה נכון להתחיל עם ההספק של הסוללה. מכיוון שרוב האופניים החשמליים בישראל מאובזרים כיום עם סוללות של 48 וולט, מה שמשחק תפקיד משמעותי במחיר זה ההספק שנמדד לפי אמפר/שעה (או בקיצור, “אמפר”). 

סוללות אופניים חשמליים מגיעות היום עם 10-20 אמפר כשאופניים חשמליים במחיר הגיוני (עד 4,000 ש”ח) יהיו בד”כ עם 10-12 אמפר מקסימום.

יש לכך משמעות על טווח הנסיעה של האופניים. 10-12 אמפר מספיקים בד”כ לרכיבה של כ-20-30 ק”מ ללא הטענה (קראו כאן עוד על טווח נסיעה אופניים חשמליים). 

מה לגבי הגלגלים?

הטרנד המוכר של הגלגלים העבים, הידועים גם בתור “גלגלי בלון” או “פאט-בייק”, הולך וצובר תאוצה בקרב הקהל הישראלי.

אולם ככל שאתם מכוונים לקנות אופניים חשמליים עד 4,000 שקלים, סביר להניח שתצטרכו להתגמש על גלגלים רגילים בעובי כ-2.25 אינצ’. העובי המוכר לכם מאופני ההרים הקלאסיים. מחיר אופניים חשמליים עם גלגלים עבים מתחיל בדרך כלל ב-4,500-5,000 שקלים בדגמים הזולים ביותר. 

היבט נוסף שמייקר את מחיר האופניים הוא גלגלי מגנזיום. גלגלים שהג’אנט שלהם עשוי ביציקה אחת ולא גלגלי “שפיצים” עם מוטות חישורים. חשוב להדגיש שבדגמי אופניים חשמליים 2021, רוב הג’אנטים הם מגנזיום.

ניתן למצוא די בקלות אופניים חשמליים זולים עם גלגלי מגנזיום. מצד שני, אם תהיו מוכנים “להתפשר” על גלגלי שפיצים, תגדילו את הסיכוי למצוא אופניים חשמליים בתקציב של עד 4,000 שקלים. 

היתרון הגדול של גלגלי מגנזיום הוא משקל הנשיאה שהם מסוגלים לשאת והעדר צורך בהתעסקות עם “מוטות שמתנתקים”. מצד שני יש גם לגלגלי שפיצים יתרונות שהמרכזי שבהם הוא שיכוך בין הרוכב לקרקע. 

מהירות אופניים חשמליים עד 4,000 שקלים

מנועים ובקרים בישראל יכולים להיות לפי התקן עד 250 וואט. אם יש לאופניים מנוע או בקר חזקים יותר, הם מחוץ לגבולות הגזרה של התקן. לשמחתכם, כשאתם מחפשים אופניים חשמליים זולים עד 4,000 שקלים, ברוב המקרים יהיו אלה אופניים תקינים וחוקיים. 

מה לגבי המהירות? היא נקבעת למעשה על ידי הגבלה חוקית שקובעת שאופניים חשמליים בישראל יכולים להגיע למהירות מקסימלית של עד 25 קמ”ש. כן, אנחנו יודעים שיש חנויות ומעבדות ש”פותחות” את האופניים. חשוב להדגיש כי זה מהלך שהופך את האופניים ללא חוקיים. 

בסוגריים נגיד שמכיוון שגם לאופניים חשמליים עד 4,000 שקלים יש (בד”כ) סוללות של 48 וולט, המהירות שלהם יכולה גם היא “להיפתח” (אך זה כמובן, כמו שאמרנו, לא חוקי). 

אופניים חשמליים עד 4,000 שקלים עם שיכוך מלא? 

תופעה נפוצה נוספת שמאפיינת את שוק האופניים החשמליים הוא הביקוש לגבי אופניים חשמליות עם שיכוך מלא. מבחינה זו חשוב להדגיש כי אלו כמעט תמיד דגמים שהמחיר שלהם גבוה מ-4,000 שקלים ולכן אינם נכנסים לקטגוריה עליה אנחנו מדברים כאן. 

מאידך, גם אופניים חשמליים במחיר הגיוני של פחות מ-4,000 ש”ח יכולים להתאים לכם אפילו אם אינם מצוידים בבולם זעזועים אחורי. 

מותג ואחריות

כשקונים אופניים חשמליים, חשוב מאד לקנות אופניים שמגיעים עם “אבא ואמא”. כלומר, מותג מוכר וידוע שצבר וותק בענף או שנהנה ממוניטין איכותי. יש בישראל לא מעט מותגים שנחשבים ליקרים יותר, גם אם המפרט זהה לחלוטין לאופניים אחרים. 

מצד שני יש בשוק גם לא מעט יבואנים שחרטו על דגלם להנגיש עבורכם אופניים איכותיים במחירים לכל כיס, ועובדים על מכירות בהיקפים גדולים. יבואנים אלה מציעים דגמים פשוטים וטובים שבהחלט יכולים לענות על הצרכים של כ-50% מהרוכבים ולמעלה מכך.

Previous
Next

קנו ישירות מהיבואן - התחייבות למחיר הנמוך ביותר

רוצים לקבל הצעת מחיר מיוחדת? לפרטים ורכישה ישירות מהיבואן השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם!

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך